9. jul. 2014

Poletno čiščenje omar


Celo šolsko leto sem komaj čakala na trenutek, ko se bom lahko zapodila v moje omare in začela s čistko. V zadnjih letih se je v njih nabralo malo morje oblačil, med njimi pa je mnogo preveč takih, ki so bile nošene le enkrat ali dvakrat, morda nikoli. Do nedavnega sem bila namreč precej velik shoppaholic, pokupila bi lahko celo trgovino vsakič, ko sem se odpravila po nakupih. To obdobje se je hvala bogu končalo, posledice pa ostajajo in kritično dušijo mojo omaro. Zdaj sem postavljena pred vprašanje, kam z vsemi stvarmi. Dolgo časa sem si obljubljala, da bom vse še kdaj ponosila, toda tega trenutka nikoli nisem dočakala. Čeprav imam natrpano omaro, vsakodnevno obračam le 4 pare hlač in 1/10 majic (srajc, bluz, jopic), ki jih lastim. Čeprav so mi mnoge stvari ljube in jih večkrat pred spanjem v glavi skombiniram v jutrišnji outfit, zjutraj zopet romajo nazaj na polico in jih zamenjam z že stokrat ponošeno stvarjo. Če me nekaj malo tišči, mi je preveliko ali mi ne paše, tega enostavno ne morem ponositi.



Zato me je zdaj strah, kam z vsem. Že dolgo se spogledujem z mislijo, da poskusim kaj prodati na mojbutik.si. Veliko stvari je namreč skoraj novih in lepih, meni osebno zelo ljubih, če bi mi le pristajala. Verjetno bom to tudi res poskusila, vendar se bojim, da ne bo nobenega odziva. V zadnjih dneh sem precej brskala po internetu in ugotovila, da imajo drugod po svetu to precej fino urejeno. Številne strani (npr. Twice, Thredup, Poshmark ...) omogočajo prodajo rabljenih oblačil tako, da si naročiš škatlo s plačano poštnino, vanjo zapakiraš stvari in jim pošlješ. Oni potem oblačila prodajajo naprej, ti pa dobiš 80% od prodajne cene. Stvari, ki niso več uporabne, lahko pošlješ v centre, kjer so reciklirane. Šele zdaj sem ugotovila, da se oblačil ne bi smelo metati med navadne smeti, saj močno onesnažujejo okolje, medtem ko bi lahko bila reciklirana in ponovno uporabljena. Pred kratkim sem naletela na staro h&m-ovo vrečko, ki je propagirala njihovo akcijo za recikliranje oblačil. Za prineseno vrečo cunj si prejel 15% popust na en nov kos. Zdaj se tepem po glavi, zakaj je vse ušlo mimo mene in kaj naj zdaj s stvarmi, ki bi se jih lahko takrat tako koristno znebila.



Vem, da obstaja tudi možnost, da oblačila oddam Karitasu ali Rdečemu križu, vendar menda so zbiralne akcije organizirane le občasno, možna je le oddaja sezonskih oblačil in govori se, da na Karitasu celo zahtevajo račun iz čistilnice (svojih oblačil še nikoli nisem nesla tja, menim, da se vsakodnevna oblačila doma povsem lepo operejo). Zadnja možnost (in tudi najbolj enostavna) je Humana, za katero sem vedno mislila, da je v bistvu posrednik Rdečega križa / Karitasa. Po googlanju sem naletela na same kritike in huda nasprotovanja v vseh člankih, konec koncev pa niti ne vem, če stvar sploh še obstaja, ali samo jaz še vedno živim z informacijami o stvari, ki že 5 let ne obstaja več.


Torej, kam z oblačili? Imam tri kupe - v prvem so stvari za v smeti, v drugem stvari, ki so še povsem primerne za nošnjo, vendar ne za prodajo (trenirke, majice, kopalke), v zadnjem pa nesojena oblačila, zgrešeni nakupi, oblačila, za katera bi si želela še kakšen evro, saj so lepa in modna, vendar na žalost prevelika / premajhna / ne moj stil, le trenutni navdih in prevelike oči. Ima kdo kakšne izkušnje? Vsake rešitve (za katerikoli kup) bi bila zelo vesela!





4 komentarji:

  1. Mojbutik je super! Sicer je začetek nekoliko težak, ker še nimaš "feedbacka", ampak ko steče, je fino, saj se je mnenje ljudi končno malce spremenilo in second hand ni več "no go". Poskusi, po moje ti ne bo žal! K.

    OdgovoriIzbriši
  2. O, spet nova objava! Kakšno prijetno presenečenje :)

    Žal ti glede prodaje oblačil ne znam pomagati, vem pa da je med mojimi znankami popularna izmenjava oblačil:

    http://www.tekstilnica.si/izmenjave-oblacil/

    Sama svoje neuporabljene obleke nesem na Karitas ali pustim v najbljižjem kontejnerju za oblačila, prodajati pa nisem še nikoli poskusila.

    OdgovoriIzbriši
  3. Vsekakor poskusi na moj butik, prijateljicah ali celo facebooku, če pa ne bo šlo, pa malo bolje poglej v kakem večjem mestu imajo prav kontejnerje za oblačila. Sem videla pri intersparu recimo. :)

    OdgovoriIzbriši
  4. tvoje slikice so pa vedno tako čudovite ! Kjut stvari imaš :) jaz imam podobne probleme glede tga kam z vsemi oblačili ampak imam še en večji problem, da jih z težkim srcem dam vn iz omare. Za vsako stvar točno vem kdaj in kje sem jo kupila in imam kar eno takšno "friki" navezo z vsako cunjico xD

    OdgovoriIzbriši